سم فروشی | فروش انواع سم | سم کشنده حشرات | سم سوسک کش |

فروش انواع سم های کشنده سوسک سم های کشنده حشرات انواع سم های خارجی اصل

سم فروشی | فروش انواع سم | سم کشنده حشرات | سم سوسک کش |

فروش انواع سم های کشنده سوسک سم های کشنده حشرات انواع سم های خارجی اصل

سم کشنده سوسک|سم کشنده ساس|سم کشنده بید|سم کشنده کک|سم کشنده مار|سم کشنده حشرات|سم مگس کش|سم حشرات|سم کشنده مارمولک|سم کشنده عقرب||سم کشنده زنبور|پودر آجیتا|سم کشنده موریانه|

از بین بردن تضمینی کنه - بهترین راه نابودی کنه

دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۲۰ ب.ظ

کنه چیست؟

کنه کبوتر با نام علمی ( ارگاس پرسیکوس) یا کنه مرغی معروف است و از زیر خانواده کنه های نرم (Argasidae) هستند.

کنه ها حشرات کوچکی تقریبا به اندازه دانه کنجد هستند، که از خون تغذیه می کنند. گونه های مختلف کنه از انواع مختلفی از حیوانات تغذیه می کنند. گاهی مواقع، کنه به جای گزیدن حیوان، انسان را نیش می زند.

کنه ها در بین چمن های بلند و مناطق پر درخت زندگی می کنند. مشاهده ی آنها هنگامی که روی بدن فرد در حال مکیدن خون هستند آسان تر است. کنه ها به درون پوست نفوذ می کنند، نیش می زنند، خون تغذیه می کنند و سپس آن را رها می کنند.

دهان کنه در زیر پوست، و قسمت عقب بدن در بیرون قرار می گیرد. معمولا هنگامی که آنها پر از خون هستند، به رنگ آبی - خاکستری دیده می شوند. در این حالت به آنها کنه ُپرخورده گفته می شود.

شکل و ویژگی های ظاهری کنه کبوتری

-خیلی کوچک هستند کمتز از 1 میلی متر طول

- دارای 8 پا هستند

- بسیار متحرک

- بدن آن ها نیمه شفاف است و بعد از تغذیه خون متمایل به قرمز می شوند.

- بیضی شکل هستند با پوششی از موهای کوتاه

به طور کلی کنه ها به دو دسته تقسیم می شوند:

+کنه های سخت

+کنه های نرم

کنه های سخت: دارای پوشش پشتی سخت هستند. آنها در قسمت پشت بدن خود سرکاذب دارند. تفاوت آنها با کنه های نرم در قسمت جنس پوشش پشتی آنها است.

کنه های سخت در هوای سرد مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و می توانند سرمای هوا را تحمل کنند ولی تخم آنها مقاومت کمتری در هوای سرد دارند. اما در هوای بهار و تابستان بیشترین میزان فعالیت رشد، تکثیر کنه ها مشاهده می شود. کنه ها در محیط های بسیار خشک سریع از بین می روند اما در محیط های مرطوب به راحتی زندگی می کنند

کنه های نرم: دارای بدنی پهن، بیضی، تخم مرغی و گاهی تقریباً چهار گوش هستند. پوست یا کوتیکول سخت، چرمی و یکنواخت است و پوشیده از پاپیلها یا برجستگی های کتینی است که در انواع مختلف شکل و اندازه آنها متغیر است.

چرخه تولید مثل کنه :

کنه‌ها انگل‌هایی هستند که از خون سایر جانوران تغذیه می‌کنند. زندگیشان را به صورت تخم شروع می‌کنند که در تابستان به صورت لارو از تخم خارج و به نوک علف‌ها و دیگر گیاهان کوتاه می‌خزند. آن‌ها منتظر می‌مانند تا جانور خون‌گرم بعدی برسد. سپس، روی آن محکم می‌چسبند، به درون پوست نفوذ و شروع به مکیدن خون می‌کنند. زمانی که حریصانه بلعیدند تا به ده برابر اندازهٔ عادی‌شان رسیدند، از میزبان جدا می‌شوند. پاییز و زمستان را استراحت می‌کنند و در بهار به صورت شفیره دگردیسی پیدا می‌کنند و دوباره برای یک غذای خون‌گرم منتظر می‌مانند. این بار وقتی غذا می‌خورند، می‌افتند و بالغ می‌شوند و در زیر بوته‌های کوتاه برای میزبانی بزرگ، اغلب آهو، گوزن شمالی یا انسان منتظر می‌مانند. مادامی که روی بدن جانور میزبان هستند، کنه‌های نر و ماده یکدیگر را پیدا و جفت‌گیری می‌کنند. کنه نر به زودی می‌میرد، در حالی که ماده، مملو از تخم‌های بارورشده، زمستان را می‌گذارند و در بهار آینده تخم‌گذاری می‌کند

چرخه زندگی کنه‌ها چگونه است؟

چرخه زندگی کنه‌های سخت و کنه‌های نرم اندکی با یکدیگر تفاوت دارد:

کنه‌های سخت : روی بدن میزبان جفت گیری می کنند. پس از جفتگیری، کنه ماده برای آخرین بار از خون میزبان تغذیه می کند. در این وعده غذایی، کنه ماده ۲۰۰ تا ۶۰۰ برابر وزن بدن خود، خون می خورد. پس از تکمیل تغذیه، از بدن میزبان روی زمین افتاده و به یک سطح مرطوب و تاریک می چسبد.کنه ماده سخت، در طول زندگی خود تنها یک بار تخمگذاری می کند. این کنه‌ در یک نوبت، بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تخم می گذارد و پس از تخم گذاری می میرد.

کنه‌های نرم :  کنه های نرم چندین بار تخم گذاری می کند. این گونه کنه‌ها، پس از جفت گیری، به دفعات و هر بار میزان کمی خون خورده و سپس تخمگذاری می کند

تخم گذاری کنه:

کنه های نرم بعد از هر نوبت خون خواری تعداد کمی تخم می گذارد ولی کنه های سخت بطور معین در یک نوبت حدودا 18000 عدد قبل از مرگ تخم می گذارد.

کنه در کجاها یافت می شود؟

حشره کنه کبوتری به طور طبیعی در جاهایی که پرندگانی مانند کبوترها ، گنجشک ها ، سارها ، مرغ و خروس و... نگهداری می شوند و یا در آنجا لانه گذاری کرده اند یافت می شود.

کنه پرندگان عموما در جاهای مرطوب و گرم از جمله ایران بیشتر یافت می شوند. و در طول بهار و اوایل تابستان فعالیت آن ها بیشتر می شود

- گونه های مختلفی از این آفات وجود دارند که شایع ترین آن ها Mite Domesticها هستند از خانواده  Macronyssidae

انتقال این حشرات به خانه ما به چه صورت است؟

این آفات از خون پرندگان تغذیه می کنند و در زمانی که کبوترها لانه قدیمی خود را برای ساخت لانه دیگری ترک می کنند، کنه های کبوتری برای جستجوی غذا خود را به منازل مسکونی می رسانند و از خون انسان ها تغذیه می کنند.

عمر کنه ها (بدون سمپاشی کنه)

کنه های نرم ۷-۳ سال و گاه تا ۱۰ سال عمر می کنند.

کنه های سخت معمولا یکسال و گاها تا سه سال عمر می کنند.

کنه های نرم معمولا به میزبان نمی چسبند و  بعد از خونخواری از میزبان جدا می شوند.

کنه نرم جنس ارگاس ۸۰۰-۱۰۰۰ عدد تخم می گذارد.

کنه های سخت مدتها به میزبان می چسبد و خونخواری می کند.

سمپاشی کنه ها با سموم مؤثر سریعا آنها را از بین می برد.     

شوک آنافیلاکسی که در اثر گزش کنه کبوتری ایجاد میشود چه علایمی دارد؟

گر گرفتگی بدن

قرمز شن پوست، کهیر

درد شکم، استفراغ و تهوع

خواب رفتن دست و پا

باد کردن دهان و زبان و لب ها

اختلال در تنفس و ضربان قلب

علائم بیماری‌های ناشی از کنه چیست؟

- علائم عمومی مانند تب، سردرد، درد عضله یا مفصل، کوفتگی یا ضعف عضلات صورت، جوش.

- حساسیت پوستی به ویژه اگر به بزرگی یک لکه باشد، خواه در محل گزیدگی یا غیر آن.

- در موارد نادر، ممکن است فلج رخ دهد. فلج معمولا از پا شروع می‌شود و به بالاتنه، بازو‌ها و سر گسترش می‌یابد.فلج معمولا چند ساعت تا یک یا دو روز پس از گزیدگی شروع می‌شود.

چه بیماری های از نیش کنه منتقل میشود؟

کنه‌ها به واسطه تغذیه از خون، باعث انتقال بسیاری از بیماری ها به انسان و دام ها می شوند.

برخی از بیماری های مهمی که توسط کنه‌ها منتقل می شود عبارتند از:

۱تب خرگوشی یا تولارمی

۲آناپلاسموز یا آناپلاسموز گرانولی انسانی

۳تب کنه ای کلرادو

۴انسفالیت پواسان

۵بابزیوز

۶ارلشیوز

۷تب همراه با لکه های پوستی کوه های راکی

۸بیماری لایم

۹بیماری ویروس هارتلند

۱۰تب کنه ای راجعه

۱۱تب کیو

۱۲بیماری ویروسی بوربون

۱۳بیماری راش پوستی مرتبط با کنه مناطق جنوبی

۱۴تب خونریزی دهنده الخرما

۱۵بیماری جنگل های کیاسانور

۱۶تب خونریزی دهنده Omsk

۱۷تب خونریزی دهنده کریمه کنگو 

 

معرفی یک محصول کاملا جدید جهت از بین بردن کنه :

سم کنه کش مکث فورس :

کنه کش مکث فورس و پاک کننده تخصصی بسیار قوی جهت غلبه بر کنه ها در محیط مرغداری، آغل ها و هر محل دیگری که طیور و پرندگان نگهداری می شوند با نام سم مکث فورس قابل مهار میباشد، این سم در واقع یک پدافند تخصصی در جهت مقابله با کنه می باشد.تنها آئروسل غیر دافع و کم خطر جهت کنترل طولانی مدت جمعیت کنه ها استفاده می شود، این کنه کش بسیار قوی بهترین آئروسل جهت از بین بردن این افات است. این سم در واقع یک مایع بی بو، بی رنگ و بی ضرر برای محیط زیست می باشد، که جهت ریشه کن نمودن جمعیت کنه از ساختمانها، تجهیزات مرغداری و محیط اطراف آنها، جایی که کنه ها علاقه بیشتری به طعمه گزینی دارند تولید شده است.تاثیر قوی این سم باعث می شود جائیکه کنه ها لانه گذاری کردند و دور از دید می باشندنفوذ نموده و این سم قادر است به مدت ۵ ماه با همان تاثیر اولیه و بدون کاهش اثر تن به دفع کنه ها بدهد.

سم کنه کش بلک فلگ :

سم کنه کش بسیار قوی برای نابودی کنه با نام بلک فلگ، این سم در واقع یک پدافند تخصصی در جهت مقابله با کنه می باشد.تنها آئروسل غیر دافع و کم خطر جهت کنترل طولانی مدت جمعیت کنه ها استفاده می شود، این کنه کش بسیار قوی بهترین آئروسل جهت از بین بردن این افات است. این سم در واقع یک مایع بی بو، بی رنگ و بی ضرر برای محیط زیست می باشد، که جهت ریشه کن نمودن جمعیت کنه از ساختمانها، تجهیزات مرغداری و محیط اطراف آنها، جایی که کنه ها علاقه بیشتری به طعمه گزینی دارند تولید شده است.تاثیر قوی این سم باعث می شود جاییکه کنه ها لانه گذاری کردند و دور از دید می باشندنفوذ نموده و این سم قادر است به مدت 5 ماه با همان تاثیر اولیه و بدون کاهش اثر تن به دفع کنه ها بدهد.

سم کشنده کنه ادویون توتال مایت کیل :

سم توتال مایت کیل اس ان اس یک سم بسیار قوی برای نابودی سریع انواع کنه ها می باشد این سم کنه کش ادویون توتال مایت کیل یک مایع حشره کش وکنه کش بسیار قوی برای از بین بردن آفت کنه می باشد  سم ادویون توتال مایت کیل یک نابود کننده کنه بسیار قوی جهت مقابله و نابودی انواع کنه ها میباشد ادویون توتال مایت کیل اسمایع بی رنگ و بی بو و بی ضرر می باشد  و فقط برای ریشه کن کردن جمعیت کنه ها ی موجود در ساختمان و مرغداری های تولید شده است  مدت ماندگاری این سم بسیار بالا میباشد 

سم کشنده کنه توتال مایت کیل اس ان اس :

ین سم   توتال مایت کیل اس ان اس یک سم بسیار قوی برای نابودی سریع انواع کنه ها می باشد این سم کنه کش توتال مایت کیل اس ان اس یک مایع حشره کش وکنه کش بسیار قوی برای از بین بردن آفت کنه می باشد سم  توتال مایت کیل اس ان اس یک نابود کننده کنه بسیار قوی  جهت مقابله و نابودی انواع کنه ها میباشد توتال مایت کیل اس ان اسمایع بی رنگ و بی بو و بی ضرر می باشد و فقط برای ریشه کن کردن جمعیت کنه ها ی موجود در ساختمان و مرغداری های تولید شده است مدت ماندگاری این سم بسیار بالا میباشد

 

سم کنه کش مکث فورس                                                      سم کنه کش بلک فلگ

                                                                                    

 

ادویون توتال مایت کیل                                                       توتال مایت کیل اس ان اس         

 

 

 

 

 

 

تلفن تماس با کارشناسان مشاوره و فروش :

09109107280 - 09109107360

 

https://biatokala.com

https://tehranpoison.com

https://digipoison.com/

http://bayersam.com/

https://iranpoison.com/

http://ajitasam.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی